Ondsag 2010-09-22

Tankar för dagen



Socialdemokraterna har haft krismöte. För att reda ut vad som gick fel i valet, en kriskommision har tillsatts.

Kanske det är så enkelt att den svenska solidariteten är ett minne blott. Jag menar, religion har sakta men säkert lämmnat svenska folket och ord som "Älska din nästa som dig själv" är ett minne blott. Dom allra flesta ser ju till sig själv och de sina och kommentarer som " Jag vill då inte skatta för att nån ska sitta på sitt arsle å få a-kassa och inte VÄLJA att jobba" hörs allt för ofta.
Jag tycker det är synd.

Jag tror inte det är SD och deras politik som gjort sverige "Kallt" Sverige var kallt redan innan. Alliansen fick alla att längta efter mer åt sig själv och mindre åt oss alla redan innan förra valet.

Eller är det bara så att S försökte leva vidare på gamla meriter. Att det är dom som byggt upp det sverige som är idag. Kaske är det dags att börja fundera hur sverige ska bli istället för att peka på hur bra sverige har varit.




Kalendern
22 September 2010

  • Idag är det Höstdagjämning. Nu blir det bara mörkare! =( Idag är dag och natt precis lika lång över hela jorden.
  • Tydligen är det Internationella BilfriaDagen idag! Har aldrig hört talas om detta?!
  • Bara 100 dagar kvar av detta år!
Maurits och Moritz
har namnsdag idag.
Maurits är ett minne av en romersk hänförare Mauritsius, som i slutet av 200-talet övergick till kristendomen med hela sin legion, varvid de alla sedan blev dödade.
1830 byttes Mauritsius till det modernare Maurits.
  • En av mina favorit komediserier VÄNNER hade 1994 premiäravsnitt i USA detta datum =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0