Lördag 2010-09-25

Tankar för dagen!


Minnen

Minnen är vad som definierar oss som individer. Utan mina minnen är jag inte jag helt enkelt. Våra sinnen har en otroligt stor del i vår förmåga att lagra minnen. En doft, en beröring, en melodi.
Ett minne som sparats kan lätt gå förlorat om det inte används regelbundet.

Ett av mina käraste minnen av min Farmor håller på att gå förlorat. En speldosa som fanns hos henne är försvunnen. Den spelade en melodi som får mej att minnas min farmor och tiden vi spenderade hos henne när hon fanns.
Varje gång vi besökte henne drog jag upp speldosan och lyssnade som förtrollad på melodin som spelades.

Nu när den är borta är jag rädd att minnet av min farmor sakta kommer att försvinna.

Ska därför leta med ljus och lyckta efter en speldosa som spelar samma melodi, inte för att melodin i sig är svår att få tag i, utan för att få samma känsla och samma minnen som jag haft sedan jag var liten just tack vare speldosans speciella sätt att spela upp en melodi.

Här är melodin jag letar efter......



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0