Kvinnor kan!

Fick bestut från Försäkringskassan idag.
Har blivit beviljad full havadeskapspenning 60 dagar före beräknad födsel!

Hade ju mina tvivel om jag skulle få eller inte eftersom de flesta komentarer från människor utanför den industri jag arbetar i är " Men du sitter ju bara hela dagarna!" Jo tack här om dagen hoppade jag i och ur min maskin 26 gånger.

Jag älska mitt jobb och älskar att visa alla karlar/gubbar/killar att kvinnor kan!
Men måste erkänna att det börjar bli tungt nu med allt större mage

För att få de som inte känner mig en lite info så är jag maskinförare i en av Europas största koppargruvor. Koppargruvan i Aitik.





Aitik har över 400 anställda och är Gällivare kommuns största privata arbetsgivare.


Jag arbetar åt ett entreprenadföretag som servrar Boliden med maskiner. Jag kör en ganska liten hjullastare som ser ut ungefär så här!



I mitt arbete får jag göra en hel del olika uppgifter. Allt från att ladda sprängmedel till sprängningar till att bara bära sten. Omväxling förnöjer =)
Här kommer lite bilder mm från mitt jobb








Aitik Största och Minsta lastare!
För att få lite perspektiv så sitter det en fullvuxen karl i den lilla lastaren.


Kalendern

Måndag 2010-09-27

  • Dagmar och Rigmor har namnsdag
  • 1940 detta datum har talkshowen The Tonight Show premiär på tv i USA under ledning av Steve Allen
  • 1994 M/S Estonia lämnar hamnen i Tallin med 989 personer ombord, men hon når aldrig sin destination Stockholm, utan sjunker natten till den 28:e September. 852 personer omkommer och det blir den värsta fartygskatastrofen efter krigstiden.
  • Marvin Lee Aday alias Meat Loaf fyller 63 år
  • Svenska skådespelaren Lennart Jähkel fyller 54 år


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0