Detta har hänt...

Okey har inte skrivit på några dagar eftersom det hänt en hel del och det mesta har varit omtumlande.

Allt började torsdagen den 14/10
Jag och Markus åkte in på förlossningen för att se om vattnet hade gått....
Det trodde läkarna också, så det blev ambulanshelikopter till SunderbySjkhus i panik....
MArkus följde efter i bil då han inte fick plats i helikoptern...
Väl i Sunderbyn fick jag order att ligga still, ctg-övervakning av bebis och livmoder, ultraljud mm.
Ultraljudet visade tecken på att innre livmodertappen öppnat sig lite vilket kunde betyda att liten var på väg ut.
Eftersom vi inte gått in i 28 fulla veckor blev vi skickade med flyg till Umeå Universitetssjukhus.

Väl där får vi veta att OM vattnet gått kommer bebis troligtvis ut snart och om den inte gör det tar dom ut den med kejsarsnitt efter några veckor pga infektionsrisker....

Väntan...Inget händer....

Mer väntan.....Inge mer vatten....Inget händer....

Mer väntan.....inga värkar.....inge mer vatten....Inget händer....

Alla tester och övervakning av bebis är ok. Allt verkar bra.

Många besked men det senaste är att det finns bra med vatten åt bebis, inga värkar betyder att den inte är på väg ut NU.

Nu när vi gått 28 hela veckor ska vi få komma tillbaka Sunderbyn, liiite närmare hem iaf. Men sunderbysjukhus får jag nog inte lämna fören om en månad tidigast......

*such*

Längtar hem så otroligt mycket....längtar efter snälla, bekanta ansikten. Längtar efter mitt eget hem och min egna säng....

Längtar och hoppas.....


Kommentarer
Postat av: Jessie

Tänker på er.. håller tummar å tår så att ni kanske får komma lite närmare så man kan hjälpa dig att få tiden att gå..



Kram kram

2010-10-19 @ 01:51:50
Postat av: Kadja

Tur att allt gått bra iaf!

2010-10-20 @ 19:21:48
URL: http://trojasmatte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0