Ingen bra dag...

MAn tror ju att man är stålkvinnan och att allt är som vanligt när man fått komma hem igen och allt har varit lugnt så pass länge.
Så får man för sig att springa (springa=gå i sakta mak som knappt tar en fram) runt hela coop och veckohandla. JAg hade i och för sig hjälp av min söta mor men iaf. När vi kom därifrån kände jag att allt inte var som det skulle. Magen var stenhård, ont i ryggen och bäckenet, jag kände mig helt slut helt enkelt.
Min mamma förstod att nåt inte var som det skulle när jag sa att kanske jag måste åka hem och vila, JAG är ju inte den som erkänner att jag inte mår bra.
Sagt och gjort åkte hem, la mej på soffan och kände hur magen sakta slappnade av.
Sov i ungefär 3,5 timme efter det.

Det är lätt att glömma bort barnmorskornas ord om att lilten i magen KAN komma ut när som helst.


Var iaf på koll i fredags. =) Allt såg bra ut och det var skönt att höra av läkarna själva (hade 2 stycken, båda lika förvånade över att jag fortfarande är oförlöst) här att det inte skulle vara någre problem om lillen får för sig att komma ut nu.
Ctg-n var som vanligt svår att läsa av eftersom liten spelade fotboll där inne. För övrigt inget nytt, bra blodtryck, blodprov, vikt +9 kg, sf-mått 30cm.....Med mera...
Bad läkaren om ett till läkarintyg som jag tydligen måste ha enligt F-Kassan. Måste vara sjukskriven istället för havandeskapspenning.
Hum tycker ju som att det är samma kassa så det borde ju spela mindre roll......men tydligen inte...

Nä nu ska jag sträcka ut mig på soffan igen.... HA De!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0